Türkiye Cumhuriyeti

Stokholm Büyükelçiliği

Büyükelçilik Duyurusu

Yurtdışı Hizmet Belgesi Başvurusu , 21.06.2017

Yurtdışı hizmet belgesi başvurusunda dikkat edilmesi gereken hususlar:

Müşavirliğimize posta yoluyla başvuru yaparken, belgeleriniz ile ilgili bir sorun olması halinde size kolaylıkla ulaşabilmemizi teminen başvuru sebebinizi ve iletişim bilgilerinizi (telefon numarası, e-posta adresi) içeren bir dilekçe yazmayı unutmayınız.

Posta yoluyla başvurularınızda, zarfın içine posta pulu ya da para koymayınız. Hizmetlerimiz karşılığında herhangi bir ücret talep edilmemektedir.

İsveç’teki sigortalılık sürelerinizi gösterir yurtdışı hizmet belgesi düzenlemek üzere talep etttiğimiz ST/4 belgenizde, sigortalılık başlangıç ve bitiş tarihleriniz ile toplam sigortalılık sürenizin bulunup bulunmadığını kontrol ediniz. Eksiklik veya tarihlerle ilgili hata olması halinde ilgili kurumla iletişime geçip belgenizin doğru olarak yeniden düzenlenmesini talep ediniz.

İsveç Nüfus ve Vergi İdaresi Kurumunca düzenlenen ikamet belgenizi (personbevis) talep ederken, İsveç’e geliş tarihinizin belgede yer alması gerektiğini belirtiniz. Kurum tarafından hazırlanan standart ikamet belgesinde bu bilgi yer almamaktadır. Geliş tarihinin bulunmadığı ikamet belgesi yeterli değildir.

İsveç Sosyal Sigortalar Kurumu (Försäkringskassan) ve İsveç Emekli Aylıkları Kurumundan (Pensionsmyndigheten) maluliyet ya da yaşlılık aylığı alan vatandaşlarımızın başvurularında, kurumdan temin edecekleri ve almakta oldukları aylık ile aylığı almaya başladıkları tarihi gösteren ”emeklilik karar belgesini” (beslut av pension) de başvuru belgeleri arasında Müşavirliğimize ibraz etmeleri gerekmektedir. Mümkün olduğu takdirde emeklilik karar belgesinin İngilizce düzenlenmesini talep ediniz.

Yurtdışı emeklilik borçlanması yaparken doldurmanız gereken ’Yurtdışı Hizmet Borçlanma Talep Dilekçesini’ www.sgk.gov.tr internet adresinde ’formlar’ bölümünden temin edebileceğiniz gibi, talep eden vatandaşlarımıza Çalışma Müşavirliğimizde tarafından da sağlanmaktadır. Vatandaşlarımıza dilekçenin doldurulması ile ilgili olarak yardımcı olunmaktadır.

Çalışma ve sosyal güvenlik alanındaki soru ve taleplerinizle ilgili olarak Stokholm Çalışma Müşavirliğine hafta içi saat 14:00 – 15:00 arası 08 660 35 50 numaralı telefon hattından, stokholm@csgb.gov.tr e-posta adresinden her zaman ulaşarak bilgi alabilirsiniz. Müşavirliğimize şahsen başvurmak isteyen vatandaşlarımızın randevu almaları gerekmektedir.

Tüm vatandaşlarımıza saygı ile duyurulur.